La Fortuna - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Louise Beelen - WaarBenJij.nu La Fortuna - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Louise Beelen - WaarBenJij.nu

La Fortuna

Door: Judith&Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

21 Juli 2009 | Costa Rica, San José

Lieve allemaal,

Afgelopen weekend zijn we naar het stadje La Fortuna vlakbij de vulkaan Arenal gegaan. Toen we na een lange busreis daar aankwamen was het aan het regen (dit is ongeveer het hele weekend zo gebleven). Dapper als wij waren vertrokken wij toch met onze zware eastpaks op onze rug de stad in. We waren namelijk op zoek naar het vijf-sterren Arenal Backpackers Resort. Daar aangekomen werd ons verteld dat er geen plek meer was in dit luxueuze hostel. Wij gooiden echter onze charmes in de strijd en al gauw kregen we toch een kamer los.

Na een snelle lunch in La Parada (betekent: Het Bushokje) die bestond uit rijst, bonen, pasta met tonijn, aardappelpuree, gebakken banaan en vlees in tomatensaus, vertrokken wij naar de Baldi Hotsprings.
Dit na veel afdingen, met behulp van onze nieuwe Amerikaanse vriendin Courtney. Zij wist voor ons allemaal een luxe diner compleet met chocoladefontein en aardbeien te regelen voor slechts 3 dollar. Bij de hotsprings leek het wel alsof we in het paradijs waren beland. De zon scheen voor het eerst van de dag, en de verschillende baden compleet met watervallen en palmbomen waren prachtig. Het valt niet uit te leggen, maar geloof het maar van ons: jullie hebben echt wat gemist!

Zaterdagochtend bleek er geen plek meer voor ons te zijn in het Backpackers Resort (alleen in de slaapzaal, maarja jullie kennen ons..) dus besloten wij met behulp van onze Lonely Planet op zoek te gaan naar een nieuw hostel. We belandden in La Choza Inn, waar we een kamer kregen met een erg hoog backpack-gehalte. Er was een gedeelde keuken waar je met een vies sponsje je eigen afwas moest doen. In deze keuken hebben wij drie hoogstaande maaltijden bereid, namelijk: cornflakes met melk als lunch op zaterdag, en weer cornflakes met melk als ontbijt en lunch op zondag. Het was een erg professioneel hostel. Dit bleek al toen we bij aankomst in plaats van de receptie de keuken inliepen. Vervolgens bleek dat onze kamer nog niet klaar was, maar gelukkig konden we onze ´backpacks´ opbergen in de bagageruimte van het hostel. Dit was een oude stinkende badkamer waar we onze rugzakjes in het bad mochten leggen. Met de nadruk op rugzakJES; zelfs de eigenaar van het hostel was zwaar onder de indruk van onze inpaktalenten. Toen we bepakt en bezakt met 1 eastpak pp kwamen aanlopen, vroeg hij: ´Waar is jullie bagage?´. Dat onze rugzakjes inderdaad wat magertjes afstaken bij de rest bleek toen wij terugkwamen in het bagagehok, en onze zielige eastpakjes waren ingesloten door bergen enorme backpacks. Gelukkig bleek Judith talent voor bergbeklimmen te hebben en zo konden wij toch onze lieve rugzakjes redden.
Hierna begon pas het echte avontuur, we gingen canopy´en: via kabelbanen van boom naar boom door de jungle slingeren. Jammer genoeg werd onze canopy-tour halverwege afgeblazen wegens het slechte weer. Het was nogal gevaarlijk om tijdens onweer in boomtoppen aan ijzeren kabels te hangen..
Zo liepen wij dus terug door de jungle, zeiknat in een korte broek een een t-shirt dat ooit wit was geweest. Hierna gingen we direct door naar een krokodillen-farm, waar drie enorme kaaimannen ons boos aanstaarden. Gelukkig mochten we daarna gebruik maken van een aantal hotsprings om weer warm te worden.
Na een voedzaam diner bij Church´s Chicken vertrokken wij naar de plaatselijke discotheek ´Vulcan Look´, een van de grootste discotheken in Costa Rica. Hier voelden wij ons nog meer de plaatselijke attractie dan anders en stonden we de hele avond in de belangsteling van de Costa Ricaanse chicos. Jammer genoeg stelden de Costa Ricaanse meisjes onze aanwezigheid niet echt op prijs, vooral niet wanneer wij de salsa en merengue dansten met hun jongens.

Zondagochtend heerlijk uitgeslapen (helaas om 8u al wakker), uitgecheckt en op de bus terug naar San Jose waar ons een verrassende maaltijd van rijst met bonen wachtte..

Liefs,

• 21 Juli 2009 - 15:42

Ivo :

Awel ik ben erg blij dat het goed met jullie gaat en dat jullie zo sterk zijn in inpakken en wat me vooral frappeert is dat jullie het nog steeds verassend vinden als je Rice & Beans te eten krijgen.
    En maar lekker salsa & merengue dansen...

Pourquoi pas ?

Tot bels of meels,
    Ivo

• 21 Juli 2009 - 20:57

Sgaap:

Haaj Lieverds!
    ik vind het heeel erg leuk om jullie blogs te lezen! ik lees ze natuurlijk met veel liefde en aandacht;) dat was eigenlijk alles wat ik kwijt wilde:P, mr ik vond het leuk om even wat van me te laten horen haha
    maar ik wil jullie verder nog veel plezier wensen verder en ik ga nu lekker slapen:P
    Dikke kus Sgaap

• 22 Juli 2009 - 16:45

Louis:

Mijn ervaring met bonen is dat ze en raar effect hebben. Dus doe ik het rustig aan met bonen eten.

Afdingen bij Monopoly werkt niet.

Fait bien attention à toi et tu me raconteras lors d'une prochaine soirée de babysit.

Louis.

• 25 Juli 2009 - 11:00

Nanny.:

Hoi Louise En Judith.

Ik heb met bewondering jullie verslag gelezen stoere meiden zijn jullie hoor en niet verslaafd raken aan die bonen anders moet je thuis daar weer van afkikken, heel veel succes met reis Gr.P.N.vd Meer.