La primera semana - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Louise Beelen - WaarBenJij.nu La primera semana - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Louise Beelen - WaarBenJij.nu

La primera semana

Door: Judith&Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

18 Juli 2009 | Costa Rica, Fortuna

Lieve allemaal,

Op dit moment hebben we onze eerste lesweek achter de rug en zitten we in de bus naaar La Fortuna dit verhaaltje te schrijven.
Afgelopen dagen zijn omgevlogen. Woensdagavond zijn we met een hele groep van de talenschool naar de Rollerskating Disco geweest voor de verjaardag van Manouk (een Nederlands meisje). Als verjaardagskado hadden we stroopwafels en een prachtige zelfgetekende kaart. De 'Rollerskating Disco' zat stampvol met costaricaanse jongeren. Ze probeerden al rolschaatsend op Michael Jackson- en top 40-muziek indruk te maken op elkaar (en op ons). Gelukkig bleken wij natuurtalenten op onze prachtige knaloranje rolschaatsen. Na het rolschaatsavontuur gingen we naar een bar waar we als minderjarigen met veel lief lachen toch binnen kwamen. In de bar werd bier in alle kleuren van de regenboog geserveerd en enorme cocktails voor zo'n 2 euro (die overigens heerlijk smaakten!).
Donderdagmiddag zijn we na school naar de shoppingmall gegaan, waar we ons konden uitleven op shirtjes en jurkjes voor 3000 colones (lees: 3,75 euro) onder het genot van een Costa Ricaanse Swirl.
Op weg naar huis hebben we ons leven moeten wagen om aan de overkant van de weg te komen; zebrapaden kennen ze hier nauwelijks en verkeersregels al helemaal niet.
Thuis aangekomen werd ons een bord spaghetti voorgeschoteld. Jammer genoeg hadden we die middag op de talenschool precies hetzelfde gegeten. Na het eten hebben we onze spullen ingepakt voor het weekendje weg. We kregen het voor elkaar om al onze spullen voor 3 dagen in 2 eastpak's te stoppen (wees trots!)
Verslag van ons weekend in La Fortuna komt volgende week!

sabes que nos quieres,
xoxo

• 19 Juli 2009 - 20:29

I & I :

Arenal en het backpackers resort zien er verdomd prachtig uit ..en nu hopen we dat het morgen wat beter weer is om de vulkaan te bezoeken kwestie van nevel en mist bedoel ik.
    waar ik me nu stilaan zorgen begin over te maken is het feit dat het methaangehalte nu ook zal gaan stijgen en zodoende de flatulentie drastisch toenemen....het gaat jullie voor de wind ...
    veel plezier en tot gauw...

• 19 Juli 2009 - 20:39

Ingrid:

ladies,
    wat ziet het er paradijslijk uit.
    hopelijk trekt de mist op en zien jullie de hoogste top.
    geniet ervan
    tot later
    kusjes

• 22 Juli 2009 - 02:55

Marcella:

Hahahaha gewelidg:P op rolschaatsen ik zie t al voor me.
    Komt trouwens best veel overeen met indonesie als dat zo lees! Verkeers is echt een ramp! Ow mn tijd zit er bijna op!

Doeg!!! Xx

• 25 Juli 2009 - 20:07

Monique En Danny:

Hallo Louise
    doe het goed daar in costa rica
    como es su espanol ahora
    hablas y comprendidas todo ??