Nog twee maanden! - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Louise Beelen - WaarBenJij.nu Nog twee maanden! - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Louise Beelen - WaarBenJij.nu

Nog twee maanden!

Door: Judith&Louise

Blijf op de hoogte en volg Louise

04 Mei 2009 | Nederland, Rijswijk

Op 12 juli aanstaande vertrekken wij naar Costa Rica om vrijwilligerswerk te doen. Via de organisatie Activity International die samenwerkt met Terres des Hommes gaan wij vier weken naar de hoofdstad San Jose. De eerste twee weken zullen wij Spaans leren om vervolgens in een sociaal project met kinderen te werken.

Costa Rica staat bekend als een van de mooiste bestemmingen in Centraal Amerika met een relatieve welvaart. De welvaart is echter niet voor iedereen weggelegd. Op het platteland en in de krottenwijken van de grote steden heerst nog steeds grote armoede. Costa Rica telt veel weeskinderen en alleenstaande tienermoeders. Daarnaast vindt er veel sociale verwaarlozing van kinderen plaats.
Daarom zijn in Costa Rica verschillende projecten opgestart om deze kinderen te helpen. Dit zijn non-profit instellingen die zorgen voor opvang van kinderen uit arme gezinnen. De kinderen krijgen les (basisschoolniveau), er worden activiteiten voor ze georganiseerd en maaltijden voor ze gemaakt.

Wij gaan in een van deze projecten werken. Onze taken zullen bestaan uit het meehelpen met de algemene activiteiten zoals lesgeven, maaltijden en vermaak in de vorm van spelletjes en muziek.
Deze opvancentra hebben vaak een groot gebrek aan educatief materiaal, spelletjes en meubilair. Verder is er ook geen geld om extra activiteiten voor de kinderen te organiseren.

Om iets extra’s voor het project te doen kunnen wij de nodige hulp gebruiken.
Met een kleine donatie kunnen wij al veel betekenen. Zo kunnen wij de kinderen een dagje mee uit nemen naar de dierentuin of het zwembad. Voor de kinderen daar is dit een hele belevenis, aangezien hun ouders dit soort uitstapjes niet kunnen betalen. We willen voor de kinderen ook dingen als puzzels, schriften, kleurpotloden, speelgoed en kleding kopen. Dit gaan wij doen in Costa Rica zelf om zo de lokale economie te steunen.

Wij willen jullie vragen om ons te steunen, door een bijdrage te storten op de volgende rekening:
Louise Beelen te Rijswijk 5156329
Onder vermelding van: Bijdrage Costa Rica.

We zullen jullie op de hoogte houden hoe en waaraan we het geld hebben besteed.

Alvast hartelijk bedankt,

xoxo
Judith en Louise

• 03 Juni 2009 - 17:55

Judith:

Ha Meiden,

Leuke intro hoor!
    Zijn jullie examens voorbij? Hoop dat ze goed gegaan zijn. Nu kunnen jullie lekker genieten van de stressloze weken en jullie voorbereiden op Costa Rica. Succes daarme en ik zie jullie 13 Juli!!

Groetjes, Judith (Jullie activity international medereiziger;))

• 06 Juni 2009 - 15:46

Linda:

Hee Louise en Judith!
    Wat onwijs leuk en toff dat jullie dit gaan doen zeg! Wauuuuw
    Ik ben zelf net 2 weken terug uit Zuid-Afrika en heb er een onvergetelijke tijd gehad!
    Ik hoop dat dit voor jullie ook zo gaaf zal worden ( waar ik eigenlijk niet aan twijfel;))
    Heeeeel veeel succes! En veel plezier met de kids!:D

xx Linda

• 14 Juli 2009 - 08:38

Carlijn:

Hee Judith en Louise!
    Hoe is het daar nu? Ben heel benieuwd!
    Liefs

• 15 Juli 2009 - 18:46

Ivo En Ingrid:

hi girls,

even geen engels zeker,nu jullie al goed op weg zijn met spaans
    het ga jullie goed in san jose en omstreken

geniet ervan